Maak jij een goede indruk?

Louise Knegtel
7 juli 2017 in Organisatie, Sales, Strategie - Leestijd 2,5 minuten

Maak jij een goede indruk

Je parkeert iedere dag je auto voor kantoor. Als je op het terrein een opengescheurde vuilniszak ziet liggen zorg je ervoor dat die wordt opgeruimd.

Je stapt iedere dag naar binnen. Als de hal stinkt doe je daar wat aan. En als de wc er niet uitziet kun je met goed fatsoen geen klanten op kantoor ontvangen.

De toiletten krijgen soms meer aandacht

Je zit er bovenop. Letterlijk. Dat is met een website nog wel eens anders. Veel ondernemers komen wekenlang niet op eigen virtueel terrein. En dat terwijl je online een veelvoud van je fysieke bezoek ontvangt.

Dat vraagt om actie, nu direct én structureel. En wel van jou als ondernemer. Want niemand is zo betrokken en heeft zo’n groot belang bij een perfect virtueel pand als jij.

Midden in de verbouwing is het nooit leuk

Maar het kan even pijn doen. Als je achterstand hebt opgelopen of je website voor je gevoel niet klopt, ben je waarschijnlijk al langere tijd het onvermijdelijke aan het wegduwen, afschuiven of ben je je verantwoordelijkheid aan het ontkennen.

En het kan in eerste instantie flink wat tijd van je vragen. Maar als je de hobbel eenmaal hebt genomen wordt het leuk. Je krijgt er lol in om je website steeds beter te maken en de resultaten zullen er niet om liegen. Google Analytics wordt je best bezochte online vriend.

Zo houd je je website in beeld

Opdat je, na je inhaalslag, niet in de verleiding komt om de boel opnieuw te laten versloffen, neem je de volgende maatregelen:

  • Maak je virtuele wereld net zo belangrijk als je fysieke wereld. Hang een extra beeldscherm in je kantoor op waar je je website op vertoont.
  • Heb je website op al je apparaten in beeld. Maak van je website je standaard beginpagina in je zoekmachine. Doe dat op desktop, tablet en mobiel.
  • Plan een wekelijkse websitecheck in volgens het Kaizenprincipe. Daarbij neem je alle pagina’s van je website door. Je zult wekelijks verbeterpunten vinden.
  • Betrek er niet teveel anderen bij. Doe je wekelijkse check samen met mede-eigenaren in een regulier overleg als dat voor jou van toepassing is. Maar betrek er geen personeel bij. Daarvan kun je niet de betrokkenheid verwachten die je als eigenaar hebt.
  • Zie of bedenk je een verbeterpunt, formuleer dan altijd direct een actie. Stuur een mail naar jezelf of een uitvoerend (marketing)medewerker. Periodiek kun je de door jou gestuurde acties met deze medewerker doorspreken.

Wil je tijd besparen en direct ongezouten advies krijgen over je website? Mail me op louiseknegtel@loyalpartners.nl.

 


Vond je het een goed artikel? Doe er iemand anders een plezier mee via de mail.
Delen op social media wordt door ons ook erg gewaardeerd.

Deel dit artikel:
Alle artikelen in de categorie: Organisatie, Sales, Strategie

Gerelateerde artikelen