Laat zien wat het voor zin heeft

Jan Frens
11 juli 2023 in Organisatie, Sales - Leestijd 1 minuut

 
 
De meeste bedrijven leveren producten die een schakel vormen in een ingewikkeld geheel. Ze zijn gespecialiseerd in een stukje van de keten. Een eindproduct maken van begin tot eind doen we niet meer. Je bent ofwel toeleverancier aan een bedrijf dat jouw product nodig heeft voor de bedrijfsvoering of productie, of je bent de partij die van alles inkoopt, daar waarde aan toevoegt en het bij een eindklant afzet.
 
Dat is vervreemdend, want we hebben met zijn allen geen flauw idee waar producten vandaan komen en hoe ze zijn geproduceerd.
 
Van ‘koetje tot toetje’ is iets ouderwets of een initiatief van welwillende mensen die terug willen naar de menselijke maat. Maar hoe dan ook: niet schaalbaar en dus niet economisch interessant.
 
Maar wel aantrekkelijk. Want ze doen werk dat zin heeft.
 
Als jij je product, ook als is het maar een schakel in de keten, zin wilt geven kan dat: beeld het uit.
 
In de horeca gebeurt dat doordat wordt verteld van welke boeren de ingrediënten komen. Jij kunt verder gaan door in de hal, de kantine of de fabriek levensgrote posters op te hangen waarop je de hele keten afbeeldt: waarvan jouw product is gemaakt en waar die grondstoffen vandaan komen, waar jouw product wordt afgezet en wat jouw product zoal mogelijk maakt aan het eind van de keten.

 
Dat maakt indruk en geeft zin.
 
 
 
 
 
 


Vond je het een goed artikel? Doe er iemand anders een plezier mee via de mail.
Delen op social media wordt door ons ook erg gewaardeerd.

Deel dit artikel:
Alle artikelen in de categorie: Organisatie, Sales

Gerelateerde artikelen