Hoeveel waarde geef jij weg?

Jan Frens
13 januari 2022 in Klantgerichtheid, Sales, Strategie - Leestijd 0.5 minuut

 
 
Wat verkoop jij? Iets dat leuk, nuttig of noodzakelijk is? En de investering waard?
 
Mooi. Maar er zijn bedrijven die producten of diensten verkopen die voor de afnemer van veel grotere waarde zijn. Die een veelvoud van de investering aan omzet opleveren, levensveranderend zijn of een vliegwieleffect veroorzaken.
 
Die bedrijven hebben de potentie geschiedenis te schrijven. Zoals Philips ooit, vanuit de gedachte het leven van mensen beter te maken, de gloeilamp en later de televisie naar de Nederlandse huiskamer bracht. Of McKinsey, dat sinds 1926 strategisch advies geeft aan ondernemingen, met als doel blijvende verbeteringen en daardoor meer winst te realiseren.
 
Dat gaat veel verder dan een goed doel sponsoren omdat je daardoor een aantrekkelijker bedrijf bent voor werknemers.
 
 
Wat zou het voor jou betekenen als je je klant vele malen meer opbrengst kon meeleveren dan dat je nu doet?
 
Daarvoor moet je terug naar de tekentafel en de behoeftes van je klant als uitgangspunt nemen. Je zult je product moeten heruitvinden. Dat is moeilijk, maar niet onmogelijk. En alleen dan kun je geschiedenis schrijven.
 
 
 
 
 
 
 


Vond je het een goed artikel? Doe er iemand anders een plezier mee via de mail.
Delen op social media wordt door ons ook erg gewaardeerd.

Deel dit artikel:
Alle artikelen in de categorie: Klantgerichtheid, Sales, Strategie

Gerelateerde artikelen