De kortste weg naar bewondering

Jan Frens
18 september 2019 in Klantgerichtheid, Personeel, Persoonlijke ontwikkeling - Leestijd 0,5 minuut

 

We hebben allemaal honger naar waardering. Blijft waardering uit dan ben je gefrustreerd. Als jouw frustratie leidt tot negatief gedrag dan frustreer je anderen.

Bij personeel kan dat leiden tot onprofessioneel gedrag en weinig klantgerichtheid.

 

Eerst respect, dan waardering

Wil je waardering, dan gaat daar respect aan vooraf. Ben jij respectvol naar personeel – en reageer je je frustraties niet af – dan word je automatisch gewaardeerd.

Jouw houding als leider bepaalt het gedrag van je medewerkers. Medewerkers die jouw voorbeeldgedrag zien zullen zich respectvol gedragen naar klanten. Klanten uiten vervolgens hun waardering.

 

Daarnaast wordt personeel beïnvloed door al jouw uitingen:

  • Praat je negatief over bepaalde klanten?
  • Scheld je op leveranciers?
  • Roddel je over personeelsleden?

 

De bron van zulke uitingen is frustratie. Zet stappen om die frustratie weg te nemen.

 

 

 


Vond je het een goed artikel? Doe er iemand anders een plezier mee via de mail.
Delen op social media wordt door ons ook erg gewaardeerd.

Deel dit artikel:
Alle artikelen in de categorie: Klantgerichtheid, Personeel, Persoonlijke ontwikkeling

Gerelateerde artikelen