Slecht nieuws. Maak jij je zorgen?

Jan Frens
14 juli 2022 in Sales, Strategie - Leestijd 0,5 minuut

 
De krantenkoppen liegen er niet om. Hoge inflatie, een dalende Eurokoers, nieuwe coronavarianten en een mogelijke recessie.

Dat doet wat met je gemoed. En als je de afgelopen jaren hebt kunnen leven van omzet die zich vanzelf aandiende, kan de angst je om het hart slaan.

 

Die angst is niet terecht. In een recessie of coronacrisis ligt niet het hele land stil. Er wordt nog altijd geconsumeerd en bedrijven draaien door.

Er is wel een belangrijk verschil.

Je kunt niet langer achterover zitten en verwachten dat je ieder jaar meer omzet draait. In een kleinere vijver waar hetzelfde aantal vissers actief is, leidt niets doen tot terugval in omzet.

En daar waar je tot nu toe verwend was, zul je nu actief nieuwe klanten moeten benaderen. Koude acquisitie dus. Alleen dan zul je de groei kunnen continueren.

 

Idealiter doe je dat met een goed verhaal en een duidelijke uiteenzetting over de meerwaarde van jouw product of dienst. Een voorbeeld daarvan vind je op onze website onder het kopje ‘Jouw opbrengst’ op deze pagina:

https://www.loyalpartners.nl/diensten/helderheid-in-strategie/
 
 
 
 


Vond je het een goed artikel? Doe er iemand anders een plezier mee via de mail.
Delen op social media wordt door ons ook erg gewaardeerd.

Deel dit artikel:
Alle artikelen in de categorie: Sales, Strategie

Gerelateerde artikelen