Het voornemen voor dit jaar

Jan Frens
8 januari 2020 in Organisatie, Personeel, Strategie - Leestijd 0.5 minuut

 

De afgelopen periode heb je vast kunnen nadenken over je plannen voor het nieuwe jaar. Heb je daarbij ook een hele lijst van aandachtspunten in je hoofd?

 

Het is beter om je medewerkers, maar ook jezelf niet te overweldigen met zo’n opgave. Het is beter om je doelen voor dit jaar samen te vatten in één kernachtige zin. Die kun je structureel herhalen en die zal blijven hangen.

Denk daarvoor na wat je het allerbelangrijkst vindt. Denk aan dat wat de afgelopen tijd te weinig aandacht heeft gehad. Neem je klant in gedachten en vraag je af waar die op zit te wachten. Zo kun je daar als CEO van een winkelketen van maken:

 

    • ‘Dit jaar altijd volle schappen’. Zonder daarbij ook nog eens te zeggen dat het sneller moet of goedkoper. Dan is het al niet meer kernachtig.
    • In een verkooporganisatie: ‘Dit jaar 20% meer klantbezoeken’.
    • In een administratieve organisatie: ‘Dit jaar maximaal 1 uur per week vergaderen’.
    • In een productieomgeving: ‘Dit jaar 3 nieuwe producten‘.

Want een lijst met verbeterpunten klinkt als werk. Een doel is inspirerend.

 

 

 


Vond je het een goed artikel? Doe er iemand anders een plezier mee via de mail.
Delen op social media wordt door ons ook erg gewaardeerd.

Deel dit artikel:
Alle artikelen in de categorie: Organisatie, Personeel, Strategie

Gerelateerde artikelen