En nu offline marketing

Louise Knegtel
13 juni 2019 in Klantgerichtheid, Sales - Leestijd 1 minuut

En nu offline marketing

We willen persoonlijk worden aangesproken. We willen maatwerk. En we willen iets beleven. Niet alleen online, ook offline. Wat doe jij daaraan in je bedrijf?

 

De laatste jaren lijkt marketing voornamelijk over ‘online’ te gaan. Je hebt misschien een slag geslagen om je vindbaarheid, social media en e-mailmarketing op orde te krijgen. Mooi. Dan kun je nu je blik ook op de materiële wereld richten. Want daar is vaak nog een wereld te winnen.

 

Offline inspireren

Kort door de bocht heeft marketing tot doel de verkoop te bevorderen. En dat gaat verder dan zichtbaarheid, vindbaarheid, herkenbaarheid en promotie.

De verkoop bevorder je ook door bijvoorbeeld:

 

  • in je sales gebruik te maken van een onvergetelijke demonstratie.
  • een inspirerende offerte te versturen, in plaats van een saai document.
  • een fantastische receptioniste in dienst te nemen.
  • je missie, of delen van je strategie op te hangen.
  • het bezoek van de klant aan jouw kantoor tot een belevenis te maken, met een goede lunch of een gezellig toilet.
  • ervoor te zorgen dat jouw product vergezeld gaat van een fantastische gebruiksaanwijzing.
  • je klant geen nee te verkopen, maar te verwijzen naar een concurrent.

 

Allemaal marketing, maar meestal niet als zodanig beschouwd. Dus, ga jij ook offline met je marketing?

 

 

 


Vond je het een goed artikel? Doe er iemand anders een plezier mee via de mail.
Delen op social media wordt door ons ook erg gewaardeerd.

Deel dit artikel:
Alle artikelen in de categorie: Klantgerichtheid, Sales

Gerelateerde artikelen