At your service

Jan Frens
23 september 2020 in Klantgerichtheid, Sales - Leestijd 0,5 minuut

At your service

Je doet allang niet meer je dagelijkse boodschappen in een winkel met een toonbank. Zelfbediening is de norm. Dat geldt ook op internet.

Ook al is jouw product of dienst niet geschikt is om online aangeschaft te worden, je klant verwacht wel de service daaromheen die bij zelfbediening hoort.

 

Alle antwoorden op vragen die jouw klant mogelijkerwijs kan hebben, wil hij op jouw website kunnen vinden. Dat geldt voor de hele klantreis, vanaf het moment dat hij zich bewust wordt van zijn behoefte aan jouw product tot en met de vragen die hij kan hebben na de aanschaf.
 

Daar is voor nodig:

  • Schrijf alle informatie die je in gesprekken aan klanten verstrekt uit en plaats dit op je website.
  • Zorg ervoor dat je website continu up to date is.
  • Zet je angst voor transparantie overboord.

 

Jou levert dat een beter voorbereide klant op, die in een verkoopgesprek sneller tot een beslissing komt. Daarbij dwingt het je verkopers een uniforme werkwijze af want alles wat ze zeggen is controleerbaar.

 
 
 
 
 


Vond je het een goed artikel? Doe er iemand anders een plezier mee via de mail.
Delen op social media wordt door ons ook erg gewaardeerd.

Deel dit artikel:
Alle artikelen in de categorie: Klantgerichtheid, Sales

Gerelateerde artikelen