Je kunt je altijd onderscheiden

Jan Frens
30 juni 2017 in Sales, Strategie - Leestijd 1 minuut

Je kunt je altijd onderscheiden

Veel ondernemers zijn zich onvoldoende bewust van hun eigen kracht. Je doet wat je doet al jaren, en je vindt jouw gedrag of jouw service ‘normaal’.

Je product of dienst sluit namelijk dicht aan op jouw persoonlijkheid. En die is voor jou vanzelfsprekend. De reden waarom je klanten bij jou kopen is je dan ook wellicht vaag, maar niet precies bekend.

Waarom kopen je klanten bij jou?

Om je heen en in de media wordt enorm veel aandacht besteed aan de factor prijs. Het is een keihard en meetbaar gegeven dat door klanten vaak wordt aangewend in de onderhandeling. “Je bent te duur” of “De concurrent kan het goedkoper”.

Zo’n stelling gaat op bij producten of diensten die in de basis gelijk zijn. Maar jouw klant koopt niet alleen een uitgekleed product. Hij koopt ook:

  • Een goed gevoel
  • Vertrouwen
  • Garantie en service
  • Een specifieke conditie van het product
  • Betalingsvoorwaarden of snelheid levering

 

Net zoals in de afbeelding hierboven zijn er altijd mogelijkheden om je te prijs te koppelen aan één of meerdere van jouw unieke kenmerken en kracht.

 


Vond je het een goed artikel? Doe er iemand anders een plezier mee via de mail.
Delen op social media wordt door ons ook erg gewaardeerd.

Deel dit artikel:
Alle artikelen in de categorie: Sales, Strategie

Gerelateerde artikelen