Het bezwaar zit in een klein hoekje

Jan Frens
13 oktober 2021 in Klantgerichtheid, Organisatie, Sales - Leestijd 0.5 minuut

 
 
De bezwaren van een klant om een product of dienst af te nemen kunnen uit een rare hoek komen.
 
In het AD was onlangs een wetenschapper aan het woord. Er was vastgesteld dat de grootste belemmering voor de verduurzaming van de woning, voor veel mensen het vooruitzicht is de zolder te moeten opruimen.
 
Stel je voor wat dat betekent voor een technisch bedrijf dat isolatie voor woningen verzorgt? Die zou als onderdeel van de dienst bijvoorbeeld een professionele organizer kunnen aanbieden.
 
 
Ook jouw product of dienst valt of staat met de acceptatie ervan door de koper. Die kan bezwaren hebben waar jij niets van weet.
 
Willen ze dat je het oude matras afvoert als ze een nieuwe kopen? Installatie bij de aanschaf van een volautomatische koffiemachine? Moet jij eerst de betrokkenheid van medewerkers genereren voordat je jouw product naar binnen schuift?
 
 
Wanneer je daar onderzoek naar doet en drempels weet weg te nemen verhoog je de kwaliteit van je product en zorg je voor een tevredener klant.
 
 
 
 
 
 


Vond je het een goed artikel? Doe er iemand anders een plezier mee via de mail.
Delen op social media wordt door ons ook erg gewaardeerd.

Deel dit artikel:
Alle artikelen in de categorie: Klantgerichtheid, Organisatie, Sales

Gerelateerde artikelen