één besluit, zoveel verhalen

Jan Frens
28 november 2024 in Persoonlijke ontwikkeling - Leestijd 1 minuut

 

Voordat je een ingrijpend besluit hebt genomen is er nogal wat water door de Rijn gegaan. Tijdens die reis heb je talloze overwegingen gemaakt en emoties doorleefd. Dat maakt dat zo’n besluit in jouw hoofd een afgerond verhaal is geworden.

Als je dat verhaal vervolgens deelt, vertel je precies dát verhaal, jouw versie.

Maar wat je dan vergeet is dat anderen niet diezelfde reis hebben afgelegd. Zij missen de context, de afwegingen en emoties die jou hebben gebracht tot dit punt.

Daardoor kun je je doel voorbijschieten. Je boodschap landt niet. Klanten, medewerkers of leveranciers hebben andere perspectieven en behoeftes en je hebt je boodschap daar niet op afgestemd.

Één boodschap, zoveel invalshoeken

Stel, je besluit een bedrijfsactiviteit te beëindigen. Ongeacht wat jouw primaire drijfveer is geweest:

  • Medewerkers willen horen wat dat betekent voor hun continuïteit en toekomstperspectief.
  • Een klant wil van je horen dat de leverzekerheid en kwaliteit niet in het geding komt.
  • Een leverancier wil weten hoe het besluit hun relatie met jouw bedrijf beïnvloedt.
  • Een investeerder weer wat anders.

Neem altijd de tijd om een verhaal af te stemmen op degene met wie je praat. Daar worden je relaties beter van.

 

 

Echte impact maak je als je boodschap de unieke behoeften en perspectieven van je publiek weerspiegelt

 

 

 


Vond je het een goed artikel? Doe er iemand anders een plezier mee via de mail.
Delen op social media wordt door ons ook erg gewaardeerd.

Deel dit artikel:
Alle artikelen in de categorie: Persoonlijke ontwikkeling

Gerelateerde artikelen