Verpakte angst

Jan Frens
8 oktober 2019 in Persoonlijke ontwikkeling, Sales - Leestijd 2 minuten

 

 

Hoeveel excuses heb jij nodig? Of houd je er wel van om je angsten tegemoet te treden? Als ondernemer ben je gewend om je op vreemd terrein te begeven. Maar doe je dat ook in de verkoop?

 

Er zijn zoveel méér mogelijke klanten

Jouw bedrijf levert een bijdrage voor een oplossing, hoe groot of klein dan ook. Daar is belangstelling voor. Maar ben je ook bezig met het creëren van belangstelling bij mensen die niet op de hoogte zijn van jouw product, of die zich nog niet bewust zijn van hun behoefte?

 

Door de digitale revolutie zou je kunnen vergeten dat het noodzakelijk is dat sommige mensen eerst getriggerd moeten worden om met jou in zee te gaan. Ze zoeken immers niet op internet naar een product dat ze niet kennen, of waarvan ze niet weten dat ze het nodig hebben. 

 

Je moet dus gaan verkopen

Dus moet je verkopen, acquisitie doen, en daarbij voel je weerstand. Die uit zich op subtiele wijze: angst verpakt in een mooi excuus.

 

  • In mijn branche werkt dat niet: Dat is angst verpakt in arrogantie.
  • Ik zit niet zo in elkaar, dat past niet bij mij of in mijn bedrijf: Angst verpakt in arrogantie.
  • Dat kan ik niet betalen. Een verkoper kost geld: De angst om risico te nemen.
  • Mijn dienst of product is hier niet geschikt voor, we zijn niet onderscheidend genoeg: Dit is zelfsabotage. Je ontkent dat er markt is voor je product.
  • We kunnen zonder acquisitie. We hebben veel vraag die vanzelf komt: Angst verpakt in bluf.

 

Je angst voor verkoop tegemoet treden

Zodra je proactief de markt opgaat, kom je in grote mate in contact met je angsten.

 

Daar is niets mis mee. Angst voelen is heel gewoon, en het is goed om die op te zoeken. Want als je je verstopt vergroot je je angst. Ga je ermee aan de slag, dan kan deze verdwijnen. En als de angst verdwijnt komt er liefde en vrijheid voor in de plaats. Jij en je bedrijf ervaren dit als bevrijdend.

 

Het gevolg is dat je bedrijf niet langer afwachtend is, maar een heel noodzakelijke factor toevoegt. Je hebt het bestaan van je bedrijf op de langere termijn verzekerd.

 

 

 


Vond je het een goed artikel? Doe er iemand anders een plezier mee via de mail.
Delen op social media wordt door ons ook erg gewaardeerd.

Deel dit artikel:
Alle artikelen in de categorie: Persoonlijke ontwikkeling, Sales

Gerelateerde artikelen