Je strategie moet je verkopen

Jan Frens
24 november 2020 in Organisatie, Personeel, Strategie - Leestijd 0.5 minuut

 

Als je iets wilt bereiken met je bedrijf begin je met het stellen van doelen. Daaruit volgt een strategie.

 

En dan?

 

Je kunt een strategie niet zomaar bij je personeel neerleggen en verwachten dat er wat gebeurt.

 

Hoe dan wel?

 

Vertaal jouw strategische doelen naar een voordeel voor degene die daarmee aan het werk moet.

 

    • Wil je meer omzet? Bij verkopers geldt dat je je doel vertaalt naar een voordeel voor de klant. Dat maakt de verkoper enthousiast.
    • Gaat het om productie of logistiek dan leg je uit dat jouw maatregel leidt tot afnemende werkdruk en meer werkplezier.
    • Bij bijvoorbeeld marketing maak je duidelijk dat het realiseren van jouw doelen een verrijking is van het CV van die werknemer.

 

 

 


Vond je het een goed artikel? Doe er iemand anders een plezier mee via de mail.
Delen op social media wordt door ons ook erg gewaardeerd.

Deel dit artikel:
Alle artikelen in de categorie: Organisatie, Personeel, Strategie

Gerelateerde artikelen