Een generieke of specifieke ramp?

Jan Frens
11 september 2019 in Persoonlijke ontwikkeling - Leestijd 1 minuut

 

Wat de Brexit, extreme droogte en massatoerisme met elkaar te maken hebben?

Dat het niet allemaal rampspoed is. Want wat voor de ‘hele wereld’ geldt, hoeft niet voor jou te gelden. Wat voor jouw branche geldt, hoeft geen betrekking op jouw bedrijf te hebben. En wat invloed heeft op de ene dienst, hoeft voor de andere niet te gelden.

 

We staan voortdurend bloot aan negatieve informatie en bijbehorende angstscenario’s. Onbewust word je daardoor beïnvloed. Daar is niets aan te doen. Wat je wel kunt doen is ervoor zorgen dat je je er niet zonder nadenken in laat meeslepen.

 

Informatie is niet altijd relevant

De informatie die je via het nieuws bereikt vermindert gevoelsmatig onzekerheid en onwetendheid. Dat die informatie het resultaat is van veel data, en dat er binnen die data veel uitzonderingen op de grootste gemene deler zijn, wordt niet verteld.

Als jij niet tot de meerderheid behoort, kan een negatief gebrachte ontwikkeling net zo goed in je voordeel werken.

 

Probeer daarom de invloed van negatieve informatie te beperken. Laat niet toe dat anderen voor jou misplaatste conclusies trekken. Denk kritisch na over de invloed die het nieuws specifiek op jouw bedrijf heeft: negatief óf positief.

 

 

 


Vond je het een goed artikel? Doe er iemand anders een plezier mee via de mail.
Delen op social media wordt door ons ook erg gewaardeerd.

Deel dit artikel:
Alle artikelen in de categorie: Persoonlijke ontwikkeling

Gerelateerde artikelen